– Niestety, nie dało się wykorzystać oryginalnych elementów, ponieważ były w fatalnym stanie, wręcz rozsypywały się. Zanim stary budynek został wyburzony, firma konserwatorska wykonała ich gipsowe odlewy i dokumentację fotograficzną. Na ich podstawie wszystko odtworzono – mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik konsorcjum budującego dworzec.
Problemy z budową dworca Łódź Fabryczna
Widać już konstrukcję dachu dworca. Wkrótce będzie pokrywana szklanymi panelami. Budowane są także świetliki, dzięki którym do podziemnej części stacji dotrze światło. Prace przy konstrukcji stalowej świetlika zachodniego, w okolicy ul. Kilińskiego, są zaawansowane w 80 procentach. Rozpoczęto stawianie konstrukcji świetlika wschodniego.
Trwa także budowa stropu na poziomie 0. Wykorzystane są elementy prefabrykowane, żelbetowe, wykonywane w fabrykach i przywożone na budowę.
– Łódzki dworzec jest pod tym względem wyjątkowy, ponieważ w Polsce rzadko wykorzystuje się tak wielką liczbę prefabrykatów o podobnych gabarytach. Największe ważą blisko 80 ton i mierzą ponad 30 m – dodaje Katarzyna Rumowska.
16 metrów pod ziemią powstaje torowisko. Na budowie dworca pracuje w tej chwili 1300 osób.
Brama Miasta. Miasto oddało 12 mln zł zaliczki spółce LDZ Brama
Budowa dworca Łódź Fabryczna - oto, jak już wygląda tunel [zdjęcia]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!
- Tak wygląda Bohun z "Ogniem i Mieczem". 60-latek nie przypomina siebie sprzed lat
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?
- Nieznana przeszłość Anity Werner. Zdjęcia dziennikarki w negliżu