Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa dojazdu z Łodzi do autostrady A1. Inwestycja sporo podrożała. O ile? To miliony złotych!

Marcin Darda
Marcin Darda
Część wojewódzka dojazdu do autostrady A1 liczy 2,3 kilometra długości na drodze powiatowej numer 714, a wartość tej inwestycji do tej pory opiewała na ponad 27 milionów złotych.
Część wojewódzka dojazdu do autostrady A1 liczy 2,3 kilometra długości na drodze powiatowej numer 714, a wartość tej inwestycji do tej pory opiewała na ponad 27 milionów złotych. Zarząd Drog Wojewódzkich w Łodzi
O ponad 3,6 miliona złotych wzrosły koszty budowy fragmentu dojazdu z Łodzi do autostrady A1. Chodzi o budowaną na terenie gminy Brójce drogę powiatową numer 714.

BUDOWA DOJAZDU Z ŁODZI DO AUTOSTRADY A1

Na mocy porozumienia samorządu województwa łódzkiego z miastem Łódź, to ostatnie buduje dojazd do autostrady A1, który de facto jest trzecim etapem budowy Trasy Górna, ale brakujący fragment dojazdu już poza granicami Łodzi, to inwestycja Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Część wojewódzka liczy 2,3 kilometra długości na drodze powiatowej numer 714, a wartość tej inwestycji do tej pory opiewała na ponad 27 milionów złotych.

DOJAZD DO AUTOSTRADY A1. O ILE WZROSŁY KOSZTY INWESTYCJI?

Do tej pory, ponieważ wykonawca inwestycji zwrócił się do Zarządu Dróg Wojewódzkich o waloryzację kontraktu. Waloryzacja jest zaś związana ze wzrostem kosztów zakupu materiałów budowlanych użytych przy inwestycji. W tym przypadku do porozumienia między stronami doszło przed kilkoma dniami przy udziale Prokuratorii Generalnej.

Zarząd Dróg Wojewódzkich wzmocni kontrakt o dokładnie o kwotę 3 milionów 615 tysięcy złotych, które otrzyma z budżetu województwa. Sejmik już dał zgodę na przekazanie tych pieniędzy. Jak wyjaśniał radnym Mirosław Kukliński, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich, porozumienie z wykonawcą jest korzystne dla województwa, bo wzrost wartości kontraktu oscyluje wokół 10 procent pierwotnej ceny.

TRZECI ETAP BUDOWY TRASY GÓRNA NA TERENIE ŁODZI

Dłuższy, bo pięciokilometrowy odcinek, za który odpowiada miasto Łódź, łączy istniejący fragment Trasy Górna na wysokości ulicy Rzgowskiej z granicami miasta. Ten fragment ma mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a na czterech skrzyżowaniach z drogami lokalnymi - z ulicami Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i św. Rafała Kalinowskiego - budowane są ronda. Wartość łódzkiej części inwestycji blisko 130 milionów złotych, czego ponad połowę stanowią dofinansowania unijne i z budżetu państwa. Inwestycja ma zostać zamknięta do końca 2023 roku.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany