Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Black Weekend za nami! A to nie koniec zakupowego szaleństwa, bo czeka nas Cyber Monday... Tłumy łodzian w centrach handlowych ZDJECIA

Magdalena Jach
Magdalena Jach
Black Friday, Black Weekend, Black Week - w Manufakturze tłumy klientów - sobota 27 listopada 2021.
Black Friday, Black Weekend, Black Week - w Manufakturze tłumy klientów - sobota 27 listopada 2021. Grzegorz Gałasiński
Centra handlowe w Łodzi przeżyły prawdziwy szturm klientów w miniony weekend - 27 i 28 listopada 2021. Łodzianie nastawieni na atrakcyjne zakupy z okazji „czarnego weekendu” tłumnie odwiedzali centra handlowe. Każdy chciał „upolować” coś w atrakcyjnej, obniżonej cenie.

Black Weekend w Łodzi. Tłumy w centrach handlowych
O ile „czarno” było w pasażach handlowych, to w samych sklepach – klienci byli skrzętnie odliczani. W ogonku przed wejściem do jednego z dużych sklepów w Manufakturze stało w sobotnie popołudnie non stop po kilka- kilkanaście osób. Sygnał w bramce dawał znać, kiedy mogą wejść – dokładnie w chwili, gdy ktoś opuszczał sklep.

- To dobrze, przynajmniej w środku nie ma tłoku – stwierdziła pani Jolanta, która na wejście czekała około 10 minut. - Dwa, trzy lata temu – przed pandemią – ścisk i kolejki do przymierzalni, a potem do kas też były nieprzyzwoicie długie.

- To jedyna korzyść z tych ograniczeń – dodaje Martyna, tegoroczna maturzystka. - Przyszłam licząc, że kupię tanio sukienkę na studniówkę. Lepiej przymierzyć niż w ciemno zamawiać w internecie, a potem odsyłać. Będę szukać też butów – obniżki są nawet do 50 procent.

Black Weekend w Łodzi. Tłumy w centrach handlowych
Rodzice kilkuletnich przedszkolaków cieszą się, bo kupili im kurtki i czapki na wyprzedaży.

- Szybko wyrastają z ubrań, więc lepiej wydać na nie mniej jak jest okazja – mówią. - Ceny były niższe o 30 procent – to już mamy 100 złotych w kieszeni – możemy iść coś zjeść do restauracji.

– Obok sezonu zakupów przedświątecznych, listopadowe promocje są tym momentem, kiedy handel notuje najwyższą dynamikę sprzedaży i rekordowe w ciągu roku obroty. Wielu Polaków w tym czasie rozpoczyna zakupy świątecznych prezentów, co dodatkowo potęguje sprzedaż. Widać to zresztą po tym, gdzie wydajemy najwięcej. Do trójki najbardziej popularnych sklepów należą sklepy z ubraniami i butami, drogerie i perfumerie oraz sklepy z elektroniką, RTV i AGD – wylicza Marta Drzewiecka, dyrektor w Newbridge, skupiającym 6 centrów handlowych.

Jak podaje firma Tpay, w tym roku aż 90% sklepów kusić będzie przede wszystkim obniżką cen. Rabaty powyżej 30% znaleźć będzie można w 40% sklepów, w 20% sklepów - powyżej 50%. Zaledwie 10% sklepów nie planuje udziału w akcja przecenowych.

Black weekend a pandemia

Rok temu listopadowy okres przecen został zablokowany przez lockdown. To pierwszy od dwóch lat sezon, w którym handlowcy mogą w pełni organizować „czarne” wyprzedaże. Potrwają one dłużej – w wielu miejscach nawet do 30 listopada br. - rozciągną się więc w cały Black Week.

Cyber Monday, czyli wyprzedaże online

W poniedziałek 29 listopada natomiast mamy jeszcze Cyber Monday – czyli dzień znany jako odpowiednik Black Friday dla e-commerce, czyli zakupów internetowych. Dziś, za sprawą pandemii jednak zmieniły się zdecydowanie nasze zwyczaje i granica między zakupami stacjonarnymi a internetowymi zatarła się, dlatego też wiele sieci łączy Black Friday z Cyber Monday. Mimo że okazje wydają nam się często „jedyne”, „niepowtarzalne” – jak sugerują organizatorzy promocji akcji – eksperci ostrzegają, by podchodzić do nich w sposób rozsądny, nie dać się zmanipulować koniecznością podejmowania decyzji pod presją czasu, przemyśleć, a nie działać pod wpływem impulsu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany