W ciągu najbliższych dni Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosi wykonawców do składania ofert na dwa odcinki S14 o łącznej długości 28,4 km: odcinek pierwszy od węzła Łódź - Lublinek do węzła Łódź - Teofilów (12,06 km), drugi od węzła Łódź - Teofilów do drogi krajowej nr 91 w Słowiku wraz z włączeniem do autostradowego węzła Emilia (16,34 km).
Polska Słowenia na żywo
Podpisanie umów z wykonawcami zaplanowano na połowę przyszłego roku. Potem na realizację pierwszego fragmentu wykonawca będzie mieć 26 miesięcy, a drugiego 32 miesiące, nie licząc okresu zimowego tj. 15 grudnia - 15 marca.
Budowa obwodnicy ma zakończyć się do 2020 roku.
- To były trudne decyzje, gdyż związane z gigantycznym wydatkiem. Koszt budowy S14 to ponad 1 miliard 700 milionów złotych - dodaje Jerzy Szmit, podsekretarz stanu Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Kolejny fragment S14 połączy istniejący już odcinek do węzła Dobroń do węzła
Łódź Lublinek. Zakres prac obejmie budowę trasy o dwóch jezdniach po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy, pasa awaryjnego o szerokości 2,5 m, pasa dzielącego o szerokości 12 m (w przyszłości będzie można dobudować trzeci pas).
Na S14 znajdzie się siedem węzłów drogowych: Łódź - Lublinek, Łódź - Retkinia, Konstantynów Łódzki, Łódź - Teofilów, Aleksandrów Łódzki, Lućmierz, Emilia. Ponadto powstanie kilkadziesiąt mostów i wiaduktów. Przebudowane zostaną także drogi kolidujące z nową trasą. Trasa zamknie obwodnicę Łodzi, która składa się obecnie z drogi ekspresowej S8, S14 oraz odcinków autostrad A1 i A2.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?