Będą lotne patrole trzeźwości w MPK

(MSM)
MPK uruchomiło 10 mobilnych punktów kontrolujących trzeźwość motorniczych i kierowców autobusów, a kadra kierownicza ma zostać skierowana na kursy psychologiczne ułatwiające rozpoznanie pracowników z problemami. To efekt wypadku sprzed tygodnia, w którym tramwaj kierowany przez pijanego motorniczego, mającego problemy rodzinne, zabił trzy osoby. Wczoraj na posiedzeniu komisji ładu i porządku społeczno-prawnego Rady Miejskiej informacje na temat przedstawił Zbigniew Papierski, prezes MPK.

Wypadek Piotrkowska. Dwie osoby nie żyją. Motorniczy był pijany! Posłuchaj, co mówił po wypadku

– Zmieniliśmy regulamin pracy, teraz wszyscy pracownicy są obligatoryjnie poddawani kontroli trzeźwości. Kupiliśmy 30 alkomatów, uruchomiliśmy również 10 punktów kontroli poza zajezdniami – bowiem nie wszyscy kierowcy i motorniczowie rozpoczynają pracę w zajezdniach – mówi Zbigniew Papierski. – Rozważamy również, by przy kolejnych zakupach autobusów i tramwajów wyposażyć je w alkomaty uniemożliwiające jazdę, jeżeli kierujący będzie pod wpływem alkoholu. Do tego będzie też konieczne zamontowanie monitoringu w kabinach.

Mariusz Trynkiewicz

MPK nawiązało również współpracę z Instytutem Medycyny Pracy w celu wykonywania badań na obecność innych substancji pobudzających, np. dopalaczy i narkotyków. W specjalne testy zostały wyposażone zajezdnie i nadzór ruchu – są wykonywane, gdy istnieje podejrzenie, że dana osoba może być pod ich wpływem.
Z informacji przekazanych radnym przez prezesa Papierskiego wynika, że dotychczas kontrole były wyrywkowe – tylko w przypadku, gdy stan pracownika wyraźnie wskazywał na spożycie alkoholu. W ubiegłym roku zwolniono z powodu przyjścia do pracy w stanie nietrzeźwości kilku pracowników (prezes nie znał dokładnej liczby, powiedział, że było ich 5 – 8). Nadzór ruchu przeprowadził ok. 150 – 200 kontroli wyrywkowych na terenie miasta.

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

u
urbino

chu...owy z Ciebie logistyk jak nie potrafisz wziąć pod uwagę jednej bardzo ważnej rzeczy.zagadka dla logistyka:o której musi przyjść kierowca do pracy żeby przebadać się alkomatem?MA PŁACONE za 18min OC i 100 kierowców do przebadania.w jakiej ty firmie logistycznej pracujesz?chyba na ulicy Sezamkowej

u
urbino

kontrola trzeźwości powinna się zacząć na tramwajowej w centrali ruchu co poniektórzy nie powinni tam siedzieć bo są tam chyba tylko dla siedzenia.a już ten gość co ma wspaniałą dykcje,co jak poda np.objazd to nikt nie wie o co mu chodziło to już bije wszelkie rekordy.panowie z centrali jesteście powołani między innymi po to żeby pomagać kierowcą i motorniczym a nie na każde pytanie czy prośbę odpowiadacie zazwyczaj wymijająco.za to w chowaniu się w dziurach i sprawdzaniu czasu jesteście dobrzy proponuje pomalować te aygo w barwy maskujące i gałęziami sie przykryć,ciekawe że was nigdy nie ma jak mamy 50min opóźnienia a sniadanie jemy w biegu?

K
Kierowca autobusu

Logistyk nie chodzi o badanie alkomatem które aktualnie jest kilka razy dziennie tylko o medialna nagonkę na kierowców autobusów zwłaszcza tych co pracują w komunikacji miejskiej.
Logistyk może zamiast siedzieć za biurkiem czas zacząć jeździć pojazdem powyżej 3,5 tony np. autobusem i poznać temat od kuchni.

T
Topik

zawsze uważałem, kierowców za bardziej wykształconych nić np ich kolegów od korby jak choćby jednego z piszących do tego artykułu, którego mowa świadczy o wyjściu z rynsztoka a nie ze szkoły. Ale kierowcą to liczba pojedyncza i fragment powinien brzmieć "zapewnijcie najpierw kierowcy". Jeśli masz na myśli grupę kierowców to należy zapewnić najpierw kierowcom. om - ą. Polska języka to trudna języka.

T
Topik

można będzie też masowo pić herbatę z butelki po piwie. Cała komunikacja zostanie zablokowana a policja i nadzór będą się dwoić i troić aby do każdego dotrzeć i sprawdzić zawartość pojemnika oraz stan trzeźwości. Nie jestem przeciwnikiem monitoringu kabiny bowiem chociażby w przypadku tego motorniczego z Mickiewicza Kościuszki nie byłoby wątpliwości czy zasłabł czy prowadził gierkę na telefonie. Taki monitoring na pewno byłby batem na nie przestrzegających obowiązku nie palenia czy jedzenia w czasie jazdy. Pewnie tego najbardziej boją się korbiarze i kierowcy.

G
Gość

to niech posunie sie dalej i wprowadzi prohibicje jestes zwyklym wazeliniarzem prezesa i nie uwazam sie za chama i alkoholika petaku

T
Topik

na dobrą opinię trzeba sobie zasłużyć. Starania są bardzo długie. Natomiast wystarczy chwila nieuwagi lub właśnie jedna taka czarna owca (raczej baran) aby cały trud zniweczyć. Kto ma bronić i przed czym? Może zmasowane kontrole wykonywane przez policję, krokodylków i nadzór z wynikiem negatywnym przekonają ludzi, że to był pojedynczy przypadek. Że to nie całe stado jest chore lecz tylko jeden baran.

T
Topik

jeśli sąd orzeka zakaz prowadzenia pojazdów na rok to jaka jest przeszkoda aby po przywróceniu uprawnień nie przyjąć ponownie takiego pracownika na stanowisko kierującego? To przecież sąd orzeka o zakazie wykonywania zawodu na określony czas. Po tym okresie ustają przeszkody formalne w ponownym wykonywaniu zawodu motorniczego. Czy prezes ma prawo przekreślać człowiekowi przyszłość jeśli nie zrobił tego sąd? W przeszłości jednym z wymogów był warunek nie karalności. Obecnie szef firmy nie ma dostępu do takich danych. Poza tym nie można o każdym kto wpadnie na alkomacie powiedzieć, ze jest od razu alkoholikiem. Często jest tak, że ktoś "wczorajszy" uważa, że już jest trzeźwy i wydaje się jemu, że może prowadzić po wczorajszej wizycie u znajomych spędzonych przy kilku kieliszkach. Ktoś kto od czasu do czasu wypije kieliszek nie musi być od razu alkoholikiem. Co najwyżej brakuje mu doświadczenia, odpowiedzialności i umiejętności przewidywania i samooceny. Czasami pewnie liczy na to, że w czasie pierwszych godzin jazdy kiedy ruch jest niewielki ich stan wróci do normy. Nie zdaje sobie sprawy, że nawet gdy już organizm spali alkohol to i tak będzie jeszcze przemęczony i mają zwolniony czas reakcji.

T
Topik

mógłbyś nie pisać nic. Swoją wypowiedzią dajesz do zrozumienia, że wśród korb same chamy pracują lub alkoholicy. Gdzie znalazłeś wypowiedź prezesa, że niby wszystko jest OK. Z wypowiedzi zasłyszanych przeze mnie mogę wysnuć wniosek, że prezesowi jest raczej wstyd i żal za to co się stało. Natomiast z jego działań po zdarzeniu wynika, że stara się za wszelką cenę aby więcej nie doszło do takiego incydentu.

G
Gość

pracuj sobie w tej logistyce i jak nie dmuchasz kobiety to sobie dmuchaj w alkomat

m
marcin

W wielu firmach, zwłaszcza logistycznych jest absolutną normą konrola trzeźwości przed podjęciem pracy a Tobie, człowiekowi wożącemu ludzi to uwłacza?

Może czas zmienić zawód?

D
Duży Pies

z połykiem i nie tylko

s
solaris

Czas stanąć na wysokości zadania pokazać ze ma się jaja i podać się do dymisji , bo to co się tam u pana w firmie dzieje to zgroza :( i pan na to pozwala co jest karygodne a jak pan powie ze pan nie wie to tym bardziej trza się podać do dymisji bo co to za prezes co nie wie co się dzieje u niego w firmie :( Więć pierś do przodu i pisać podanko .

G
Gość

pan prezes powie ze wszystko jest ok.a moze by tak kut.as wsiadl na jedna linie i zobaczyl ze jak w sredniowieczu trzeba do kazdej zwrotnicy wychodzic bo brak kasy i nie naprawiona a ze na et-1 od ch.uja dawcow na polu i w hali stoi itp.nie teraz z nas abstynentow bedzie robil

K
Kierowca Autobusu

Pani Prezydent Zdanowska, Rada Miasta, Prezes MPK Pan Papierski, wszyscy robią z kierowców autobusów alkoholików ! Czarna owca zdarzy się wszędzie w każdej firmie czy to jest Policja, MPK, itp. itd.
nikt nas nie broni, a pasażerowie patrzą na nas jak na zło konieczne. W końcu ktoś mógłby zmienić ten czarny PIAR w stosunku do kierowców MPK.

Dodaj ogłoszenie