Autostrada A2: będzie trzeci pas ruchu! Między Łodzią a Warszawą...

źródło: rmf24.plZaktualizowano 
Grzegorz Dembinski
Autostrada A2 zostanie rozbudowana, zapadła decyzja o poszerzeniu drogi o dodatkowy trzeci pas ruchu - podał portal rmf24.pl.

Decyzja taka zapadła w ministerstwie infrastruktury.

Trzeci pas ruchu na A2 ma powstać nie wcześniej niż przed 2020 rokiem - podaje rmf24.pl.

Jak zapowiedziano w ministerstwie, mimo iż trasa A2 została oddana do użytku dopiero pięć lat temu, to już w godzinach szczytu praktycznie jest zatkana. Aby uniknąć korków i przestojów stwierdzono, że konieczne jest dobudowanie trzeciego pasa na odcinku między Łodzią a Warszawą.

Uwaga! W sobotę z każdym Expressem Ilustrowanym mapa, czyli niezbędnik rowerzysty! Musicie to mieć!
MAGDALENA ŻUK - NOWE FAKTY, OKOLICZNOŚCI ŚMIERCI, WYNIKI SEKCJI ZWŁOK MAGDALENY ŻUK [FILM]
UCHO PREZESA 16 ZA DARMO [YOUTUBE] ODCINEK SPECJALNY [ONLINE]
UCHO PREZESA 15 ZA DARMO UCHO PREZESA 15 YOUTUBE GDZIE OBEJRZEĆ UCHO PREZESA 15
NOC MUZEÓW 2017 ŁÓDŹ

ZOBACZ FILM: Tak będzie wyglądał dawny Polmos

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kierowca

Na razie nie ma sensu rozbudowa A2 Warszawa Łódź do czasu aż nie skończy się remont S8 Warszawa-Radziejowice nie zostanie zbudowana S7 na północ od Warszawy oraz S10 Płońsk Toruń oraz S12 Piotrków Trybunalski-Radom-Puławy (ewentualnie od węzła Łodź Południe do Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna i dalej do Radomia i Puław). Dopiero po ich budowie rozbudować A2 jeśli będzie potrzeba i sens.
Poza tym też jeżdzę to drogą i uważam że jakby ludzie umieli korzystać z autostrad np. nie blokowali wiecznie lewego pasa a przy dużym natężeniu ruchu tzw. TIRy powinny mieć zakaz wyprzedzania na całym odcinku (tak jak jest np. na A 44 Dortmund Kassel) to by się nie tworzyły korki a i wypadków by było mniej.

W
Wojtek

Zawsze się zastanawiam dlaczego Polacy nie myślą dlugodystansowo. Czy nie można poszerzyć od razu o 2 pasy żeby były 4 zamiast 3. 3 na tej drodze to i tak za mało. Za 10 lat okaże się ze 3 za malo i będzie znów kolejny. W Niemczech 3 pasy to standard a czasem nawet spotyka się 5 albo 8 pasów. Pozdrawiam myślących

S
S7

Zazwyczaj odcinek Wawa do zjazdu na Łowicz jest przeciążony. Moim zdaniem powinniśmy poczekać z decyzjami do czasu dokończenia Gierkówki, S7 Wawa Gdańsk, S7 Wawa Kraków, a najlepiej do momentu zbudowania S12 Piotrków Tryb. Puławy i S10 Wawa Płock Toruń. Wspomniane odcinki S10 i S12 są najbardziej ruchliwymi trasami, które nie zostały przeznaczone do zbudowania w Polsce. Osobiście uwaźam, że zbudowanie wspólnego kawałka S12 na wschód od Piotrkowa Tryb., który obsługuje trasy z Piotrkowa na Radom i na Kielce byłoby taką mikroinwestycją, która mogłaby wydatnie poprawić sytuację na kierunku wschód zachód. Dodatkowo obwodnica Radomia i Zwolenia w ciągu S12 i mamy przygotowany alternatywny korytarz transportowy. Nie uważam też, żeby rozwijanie 100km/h na A2 należało na dzisiaj nazywać korkiem.

S
S7

S7 Wawa Śląsk w remoncie pod Wawa, S7 do Trójmiasta niedrożna z powodu remontu, S7 na Kraków w rozbudowie, odcinek S7 w małopolskim dopiero w przetargu. Transport Wawa Bydgoszcz, Toruń idzie przez Stryków bo nie ma S10. Brak S12 też dodatkowo przeciąża odcinek A2 Warszawa Stryków. Trzeba konsekwentnie rozbudowywać alternatywne połączenia, przede wszystkim poczekać, aż S7 Wawa Piotrków Tryb. zostanie udrożniona po remoncie. S7 na Gdańsk też mogłaby odciążyć A2. Spiętrzenie na A2 jest w dużej mierze wynikiem przeniesienia się ruchu z Gierkówki i w mniejszym stopniu z S7 Wawa Trójmiasto.

W
Wojtek

Niedawno jechałem A2 do Łodzi praktycznie cały czas w korku, bez żadnych utrudnień na drodze.

K
Kierowca

I MENTALOŚCI URZĘDNICZEJ NASZYCH POLITYKÓW. ZA 5-10 LAT BĘDZIE POTRZEBNY 4 PAS PRZY BRAKU JAKICHKOLWIEK INNYCH DRÓG WSCHÓD ZACHÓD. POLACY ZAPŁACĄ 3X ZA TO SAMO.

S
S7

Dzisiaj odcinkiem Waszawa - Stryków jeździ się z Warszawy do Trójmiasta, na G. Śląsk, a nawet do Krakowa. Jest to spowodowane niedokończoną S7 do Gdańska, remontem "Gierkówki" prowadzącej na Śląsk i brakiem S7 w kierunku na Kraków na wielu odcinkach. Jest kwestią roku - dwóch kiedy dokończą "Gierkówkę" pod Warszawą i ruch się przeniesie. S7 na Kraków też jest modernizowana m.in. obwodnica Radomia, budowa ekspresówki do granicy woj. małopolskiego. To wszystko w sposób oczywisty odciąży ww odcinek A2. Najdłużej zajmie udrożnienie S7 przez Mławę do Trójmiasta. Reasumując: należy poczekać z decyzją do ukończenia głównych ekspresówek. Proszę zauważyć, że brak S10 i S12 dodatkowo przeciąża lub będzie przeciążał ww odcinek A2.

R
Rządy PO = kataklizm

2 pasy i żeby na ośmiorniczki jeszcze starczyło , bo im zawsze było mało i nie mogli się nigdy nachapać. 2 pasy to se mogli budować 100 lat temu. Powinna być jedna autostrada z prawdziwego zdarzenia 3 pasmowa + pas awaryjny z pn na pd i druga z wsch na zach. 8 lat rządzili i nic nie potrafili zrobić.

T
Topik

nie przebudują autostrady na wqnerw? Przecież gdy powstanie trzeci pas to na pewno ruch nie będzie uspokojony.

a
abc

ale koszty wyższe, niż gdyby od razu zrobić trzy pasy. Ktoś się pomylił i powinien ponieść odpowiedzialność.

i
inny

jak w tytule

s
smerf maruda

Trzeci pas ruch powinien być od razu budowany na odcinku Stryków - Tuszyn , do Warszawy też oczywiście .

Dodaj ogłoszenie