Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi Q3 druga generacja. Po premierze w Paryżu jest już także w Polsce [zdjęcia]

Ryszard M. Perczak
Audi q3
Audi q3 materiały prasowe
Kilka tygodni po światowej premierze w Paryżu na polskim rynku dostępne jest już nowe audi Q3. To drugie pokolenie tego modelu, który jest produkowany od roku 2011 .

Audi Q3 Od 150 do 230 KM

Nowe Q3 na początek oferowane jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI (1,5 l/150 KM) z manualną skrzynią biegów i napędem kół przednich, 35 TFSI (2,0 l/190 KM/320 Nm) ze skrzynią automatyczną S tronic oraz 35 TDI (2,0 l 150 KM/340 Nm) ze skrzynią S tronic.

W przyszłym roku do tej gamy dołączą kolejne wersje benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych. Będą to: 45 TFSI (2,0 l/230 KM/350 Nm) oraz 40 TDI (2,0 l/190 KM/400 Nm).

Bazowym silnikiem w nowym audi Q3 jest 1,5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 150 KM (250 Nm). Wyposażona jest ona w układ „cylinder on demand”, wyłączający czasowo przy niskich i umiarkowanych obciążeniach drugi i trzeci cylinder, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Audi Q3 35 TFSI z tym właśnie silnikiem i z manualną 6-biegową skrzynią biegów od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 211 km/h. Jeśli wybierzemy dla tej samej jednostki napędowej automatyczną skrzynię biegów S tronic wtedy sprint do „setki” zabierać będzie temu kompaktowemu SUV-owi 9,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna dojdzie do 207 km/h.

Audi Q3 napęd nie tylko na przód

W wersjach z dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz z mocniejszą jednostką wysokoprężną, standardem jest napęd na cztery koła quattro. Na granicy osiągów napęd quattro blisko współpracuje z układem selektywnego rozdziału momentu obrotowego między kołami, który delikatnie przyhamowuje mniej obciążone koła po wewnętrznej stronie zakrętu, zwiększając w ten sposób siłę napędową kół znajdujących się po jego stronie zewnętrznej. Różnica ta pozwala autu wejść precyzyjnie w zakręt, dokładnie w tym kierunku, w którym skręciły koła. Rezultat: precyzyjne, neutralne prowadzenie, połączone z dynamicznym pokonywaniem zakrętów.

W kabinie audi Q3...

Audi Q3, jak przystało na SUV-a, jest samochodem funkcjonalnym. Ciekawym rozwiązaniem jest jest w nim np. możliwość bardzo elastycznego podziału przestrzeni wnętrza. Tylną kanapę można przesuwać o 15 cm do przodu i do tyłu. Jej oparcie, podzielone na trzy części w stosunku 40:20:40, ma możliwość pochylenia w siedmiu stopniach. Opcjonalnie dla pasażerów siedzących z tyłu dostępny jest środkowy podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki.

W zależności od pozycji tylnej kanapy i ustawienia jej oparć, bagażnik ma pojemność 530 lub 675 l. Ze złożonymi oparciami pojemność wynosi 1525 l.

Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany