Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auchan z nową usługą - można nie tylko odebrać, ale też wysłać paczkę

Magdalena Jach
Magdalena Jach

W Auchan można nie tylko odebrać, ale też wysłać paczkę
Klienci sklepów Auchan mogą w sklepach tej sieci odbierać i nadawać paczki.
- Ta usługa jest już dostępna we wszystkich sklepach Auchan w Łodzi - można nadać i odebrać paczkę siedem dni w tygodniu w godzinach otwarcia sklepów– zapewnia Dorota Patejko, dyrektorka komunikacji i CSR Auchan.

Przypomnijmy, że Auchan w Łodzi ma sklepy w Pasażu Łódzkim, Manufakturze, CH Tulipan i CH M1. Czynne są przez cały tydzień, także w niehandlowe niedziele, dzięki temu, że stały się tzw. placówkami pocztowymi.

Przesyłki można odbierać i wysyłać dzięki temu, że Auchan Retail Polska, firma kurierska DPD Polska i operator technologiczny Pointpack rozpoczęły współpracę w zakresie obsługi nadawania i odbierania przesyłek w sklepach Auchan.

- Rozwój usługi kurierskiej DPD Polska w sklepach sieci Auchan to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów, którzy dzięki temu otrzymują możliwość decydowania gdzie i kiedy odebrać lub nadać swoje przesyłki – uzasadnia decyzję Auchan. - Rozwiązanie to pozwoli na zwiększenie liczby klientów oraz wzrost sprzedaży, a konsumentom zapewni komfort i oszczędność czasu. Działania operacyjne i wdrożeniowe koordynuje spółka Pointpack S.A, partner technologiczny, odpowiedzialny za nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi i firmami kurierskimi.

Szczegółowa lista sklepów, w których dostępna jest usługa kurierska, znajduje się na stronie www.auchan.pl.

- Wprowadzenie świadczeń kurierskich i pocztowych to uzupełnienie zestawu usług, jakie oferujemy klientom. Dokładamy wszelkich starań, aby zawsze odpowiadały one aktualnym potrzebom kupujących. Z badań przeprowadzonych przez Auchan na polskim rynku w maju tego roku wynika, że dla klientów sieci ważne są względy pragmatyczne takie, jak szeroka oferta produktów i usług dostępnych pod jednym dachem (87%) oraz niewielka odległość sklepu od domu (85%). Jesteśmy przekonani, że dzięki podjętej obecnie współpracy z firmą DPD – drugim w naszym portfolio dostawcą usług kurierskich – będziemy mogli jeszcze lepiej realizować oczekiwania klientów w tym zakresie – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki/Klienta/Data/Digital/SI. 

Popularność punktów nadawczo-odbiorczych nieustannie wzrasta. Klienci cenią sobie wygodę odbioru lub nadania przesyłki przy okazji robienia codziennych zakupów w ulubionym sklepie. Współpraca sieci Auchan, DPD Polska oraz Pointpack pozwoliła stworzyć zoptymalizowany ekosystem technologiczny, który wpływa na zmniejszenie zanieczyszczeń środowiska szczególnie w obszarze miejskim.

- Naszym celem jest zapewnienie konsumentom różnych opcji doręczeń – od doręczeń kurierskich na adres odbiorcy lub do tzw. safe place, przez odbiory w punkcie lub automacie. Powiększamy sieć DPD Pickup, która obejmuje punkty partnerskie, automaty paczkowe DPD Pickup Station, DPD Pickup Oddziały Miejskie usprawniające doręczenia w centrach miast oraz punkty w sieciach handlowych jak Auchan. Tworzenie tego typu rozwiązań nie tylko pozwala usprawnić procesy logistyczne i dać konsumentom oczekiwaną elastyczność, ale jest zgodne z naszą strategią zrównoważonego rozwoju, która zakłada dążenie do pełnej neutralności doręczeń. Odpowiednie rozmieszczenie punktów nadań i odbiorów przekłada się na skrócenie tras pokonywanych przez kurierów, a w konsekwencji mniejszą emisję zanieczyszczeń – komentuje Łukasz Zembowicz, członek zarządu i dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w DPD Polska. 

Działania wdrożeniowo-operacyjne, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Spółka przekroczyła liczbę 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 16.500 punktów w całej Polsce. 

- Obserwujemy znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczo-odbiorczych w różnych sektorach handlowo-usługowych. W zasadzie każdy punkt handlowo-usługowy ma mniejszą czy większą potrzebą obsługi przesyłek, dlatego Platforma Pointpack umożliwia integrację z wieloma dostarczycielami, zapewniając elastyczność i ułatwiając obsługę przesyłek. Warto także podkreślić, że rośnie poziom świadomości ekologicznej wśród konsumentów. Z naszych badań wynika, że na każde 1 mln obsługiwanych przesyłek możemy przyczynić się do redukcji 13 ton CO2 do otoczenia. Wysoki poziom satysfakcji klientów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek jest mocną podstawą dla dalszego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze – mówi Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu & PR Pointpack. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany