Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aktywiści przeciwko likwidacji linii tramwajowych do Konstantynowa i Lutomierska

(pij)
Grzegorz Gałasiński
Inicjatywa Łodzianie Decydują wraz z ruchem miejskim Łódź Jest Nasza i Stowarzyszeniem na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim wystąpiły do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej i marszałka województwa łódzkiego Grzegorza Schreibera z petycją sprzeciwiającą się likwidacji tramwaju podmiejskiego linii 43A i 43B na trasie Łódź - Konstantynów Łódzki - Lutomiersk. Domagają się jej modernizacji z funduszy krajowych i europejskich.

Treść apelu:

Sprzeciwiamy się likwidacji tramwaju podmiejskiego linii 43A i 43B na trasie Łódź – Konstantynów Łódzki – Lutomiersk. Domagamy się zmodernizowania tej linii z funduszy krajowych i europejskich. Likwidacja tramwaju to więcej uciążliwości dla mieszkańców: więcej korków, hałasu i smogu. Przypominamy, że pod petycją w obronie łódzkich tramwajów podmiejskich podpisało się 2675 pasażerów.

W czasach, kiedy w Europie buduje się od zera systemy tramwajowe za miliony euro, w aglomeracji łódzkiej odchodzi w niepamięć najbardziej efektywny i ekologiczny środek miejskiego transportu zbiorowego. Działający od wieku system tramwajów aglomeracyjnych łączących Łódź z miastami tworzącymi aglomerację łódzką – Zgierzem, Ozorkowem, Pabianicami, Konstantynowem Łódzkim oraz Lutomierskiem (a w przeszłości również Tuszynem i Aleksandrowem Łódzkim) stanowi rdzeń transportu lokalnego w obrębie Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. Niestety na skutek błędów władz miasta Łodzi i województwa łódzkiego, wieloletniego niedoinwestowania, a także wadliwych rozwiązań prawnych, luty może być ostatnim miesiącem funkcjonowania linii 43A i 43B.

Dlaczego w latach 2010-2015, kiedy Platforma Obywatelska rządziła w kraju, województwie i Łodzi, linia tramwajowa z Łodzi do Lutomierska nie uzyskała dofinansowania na modernizację z budżetu państwa? Dlaczego rząd Zjednoczonej Prawicy tyle dziś mówi o elektromobilności i wydawaniu miliardów na transport szynowy, a brakuje funduszy na uratowanie tramwaju linii 43, która w miastach Europy Zachodniej byłaby oczkiem w głowie decydentów?

Pasażerowie słyszą, że rozwiązaniem ma być komunikacja autobusowa. Niestety, wkrótce zniknie połączenie PKS z łódzkiego placu Niepodległości do Lutomierska i Szydłowa. Mieszkańcy gminy Lutomiersk oraz Konstantynowa zostaną z prywatnymi busami i komunikacją zastępczą. Konstantynów ma jeszcze „autobus-widmo” w postaci linii 94, która ma zaledwie kilka kursów dziennie. Mieszkańcy Konstantynowa i Lutomierska podzielą los mieszkańców Zgierza i Ozorkowa korzystających z tkwiących w korkach i spóźniających się po 20 minut autobusów zastępczych.

Wyrażamy nadzieję, że występując w roli strażników dobra wspólnego i kierując się potrzebą ochrony interesów mieszkańców aglomeracji łódzkiej Pani Prezydent i Pan Marszałek podejmą wspólne działania mające na celu niedopuszczenie do likwidacji tramwajów linii 43A i 43B.

Z wyrazami szacunku
Rafał Górski – Instytut Spraw Obywatelskich
Bartosz Bechciński – ruch miejski Łódź Jest Nasza
Adam Rembak – Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim
Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany