Agencja social media – czy warto korzystać z jej usług?

Materiał informacyjny 3-A Agencja Marketingowa

Ok 1,9 miliarda użytkowników na świecie korzysta z mediów społecznościowych codziennie. W Polsce, aż 27 milionów posiada konto na portalu społecznościowym. To ogromne liczby, które pokazują jak duże możliwości dają social media. Dlaczego więc tak wiele marek nadal nie decyduje się na zakładanie stron firmowych lub lekceważy ich znaczenie?

Dlaczego warto zatrudnić agencję social media?

Wielu moderatorów, którzy nie mają wiedzy, kończy swoje działania w mediach społecznościowych na dodaniu publikacji opatrzonej przypadkową grafiką. Social media mają ogromny potencjał, którego wielu przedsiębiorców nie docenia, dlatego warto skorzystać z usług profesjonalistów, którzy znają mechanizmy, wiedzą jak tworzyć atrakcyjne i wciągające publikacje, a także, jak wykorzystać potencjał reklamowy. Agencja social media prowadzi kompleksowe usługi z zakresu mediów społecznościowych. Ich praca nie kończy się jednak na stworzeniu publikacji oraz dodaniu jej na stronę. To szereg działań, które mają zwiększyć liczbę obserwatorów, aktywność, a w końcu także sprzedaż produktów oraz usług.

Czym zajmuje się agencja social media?

Zakres usług agencji social media zależy od indywidualnych ustaleń z klientem, ponieważ niektórzy chcą otrzymać tylko profesjonalne teksty oraz grafiki, a komunikacją i moderacją dyskusji zajmują się sami. Inni stawiają tylko na współpracę z agencją social media dotyczącą płatnych reklam, a jeszcze inni chcą, aby ich media społecznościowe były obsługiwane kompleksowo. Co otrzymamy jeżeli zdecydujemy się na pełną współpracę z agencją social media?

  • Strategia – każde działanie marketingowe wymaga przygotowania odpowiedniego planu, który będzie zawierał cele, zarówno krótko, jak i długoterminowe, grupę docelową i listę wykorzystywanych kanałów;
  • Planowanie – agencja social media tworzy także harmonogram publikacji, czyli kalendarz z postami, które mają być publikowanie w danym dniu i o danej godzinie. Harmonogram zawiera także temat publikacji, Call to Action, przewidywane efekty oraz grafikę lub film;
  • Publikacja – zazwyczaj posty przez agencję social media przygotowywane są na cały miesiąc i planowane w terminarzu dostępnym w danym medium lub za pomocą specjalnie przeznaczonych do tego narzędzi, np. NapoleonCat.
  • Zaangażowanie i moderacja dyskusji – jednym z celów publikacji w mediach społecznościowych jest zachęcenie użytkowników do podejmowania dyskusji, oceny marki, wypowiada się na temat produktów oraz usług. Zadaniem agencji social media jest moderacja tej dyskusji, a także sprawna odpowiedź na zapytania potencjalnych klientów.
  • Analityka i raportowanie – po każdym miesiącu specjalista ds. mediów społecznościowych sporządza raport, w którym podsumowuje działania na profilu oraz osiągane cele i skutki. W ten sposób można kontrolować efektywność współpracy, a także wprowadzać zmiany i testować nowe rozwiązania.
  • Reklama – reklama w mediach społecznościowych nie powinna być pomijana, szczególnie przez małe marki i te, które dopiero rozpoczynają swoją działalność w social mediach. W ten sposób szybko przyciągniesz nowe osoby na swój profil i zainteresujesz je swoją ofertą.

Jak podjąć dobrą decyzję o wyborze agencji social media w Krakowie?

Kraków to duże miasto, w którym działa wiele mniejszych oraz większych agencji social media, dlatego wybór odpowiedniej może być problemem. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji social media z Krakowa?

  • Doświadczenie – warto zwrócić uwagę na sposób prowadzenia mediów społecznościowych przez agencję. Zajrzyj na ich profil i zobacz, czy styl prowadzenia Ci odpowiada. Skorzystaj także z dostępnego portfolio, dzięki któremu sprawdzisz dotychczasowe współprace i doświadczenie.
  • Zakres usług – jeżeli zależy Ci na pełnej współpracy z agencją social media to warto zapoznać się z jej zakresem usług. Nie każda agencja zajmuje się kompleksową obsługą mediów społecznościowych, czasem ich usługi obejmują tyko działania reklamowe lub przygotowywanie materiałów.
  • Podejście do klienta – specjaliści w agencji social media wiedzą w jaki sposób osiągać dany efekt, jednak przede wszystkim muszą słuchać klienta i być nastawionym na ciągłą współpracę, a także konsultację proponowanych rozwiązań.
  • Podsumowanie działań – dobra agencja social media stale monitoruje swoje działania oraz osiągane cele, jeżeli nie są osiągane wprowadza zmiany i dąży do ich osiągnięcia. Warto także postawić na agencję social media, która co miesiąc raportuje swoje działania klientowi.

Jaka agencję social media w Krakowie wybrać?

Agencja Marketingowa 3-A została założona przez pasjonatów i specjalistów z zakresu social mediów, marketingu, eCommerce, stron internetowych, tworzenia wizerunku i wielu innych. Oferuje kompleksowe usługi, które sprawią, że Twoja firma zacznie osiągać założone cele, a jej pozycja na rynku będzie stabilna i ugruntowana. Do zespołu należą także specjaliści ds. mediów społecznościowych, którzy kompleksowo zajmą się obsługą mediów społecznościowych Twojej marki. 3-A to profesjonalna i tworzona przez doświadczonych pasjonatów Agencja Social Media w Krakowie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany