A1 na ukończeniu. Ale pierwszego dnia wakacji raczej nią nie pojedziemy...

(mt)Zaktualizowano 
Na budowie autostrady praca wre... Małgorzata Trzuskowska
Bardzo możliwe, że budowa autostrady A1 między Tuszynem i Strykowem, skończy się przed czasem (według kontraktów wszystkie trzy odcinki powinny być dopuszczone do ruchu w pierwszym tygodniu sierpnia), ale raczej nie pojedziemy nią już w pierwszych dniach wakacji. Termin otwarcia trasy wykonawcy uzależniają od pogody i przebiegu procedury odbiorów, a jeden z nich, Strabag budujący odcinek północny w rejonie Strykowa (gdzie prace są najmniej zaawansowane), postuluje dodatkowo zawarcie aneksu do kontraktu przewidującego zwiększenie wynagrodzenia dla niego za przedterminowe zakończenie zadania.

Prace na odcinku środkowym i południowym są wykonane w około 90 procentach. Budimeks, realizujący fragment inwestycji ograniczony węzłami Łódź-Górna (wcześniejsza nazwa: Romanów) i Tuszyn, przed kilkoma tygodniami rozpoczął budowę ostatniej łącznicy węzła Tuszyn. To łącznica, którą, jadąc autostradą z północy, zjeżdżać się będzie na drogę krajową nr 1 w kierunku Tuszyna. Decyzja o budowie tego „ślimaka” zapadła już po rozpoczęciu realizacji całej inwestycji.

Budowany odcinek A1 ma klasę techniczną A, co oznacza, że może przenosić ruch pojazdów o nacisku na oś do 11,5 tony. To m.in. dzięki zastosowaniu nawierzchni betonowej na ciągu głównym, a na wiaduktach i łącznicach - masy bitumicznej typu SMA, będącej najbardziej odpornym na zniszczenia i deformacje ze wszystkich istniejących rodzajów asfaltu.

Tuszyn przez kilka lat walczył o możliwość zjazdu z autostrady w tym miejscu, w obawie przed wzmożonym ruchem na DK1, generowanym przez centra logistyczne, które powstać mają w rejonie węzła - bez dodatkowej łącznicy tiry jadące z północy musiałyby opuszczać autostradę wcześniej i zmierzać do magazynów „jedynką” przez Tuszyn. Budowa łącznicy Gdańsk-Tuszyn ma potrwać do końca maja.

W nowym rozwiązaniu nie uwzględniono relacji odwrotnej: wjazdu na A1 od strony Tuszyna w kierunku Gdańska. To połączenie ma zapewnić rondo na drodze krajowej nr 91, między węzłem Tuszyn i Srockiem, które planuje się zbudować przy okazji modernizacji DK91. Jadące od strony Tuszyna (a raczej magazynów) ciężarówki zawracałyby na tym rondzie i wjeżdżały na autostradę łącznicą Srock-Gdańsk.

W przyszłym tygodniu mają skończyć się spowodowane robotami na węźle Tuszyn utrudnienia na wjeździe z DK1 na tzw. starą A1 w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego, gdzie obecnie w obie strony jeździ się połową jezdni.

Tylko na północnym fragmencie powstającej autostrady, w rejonie Strykowa, nie wszędzie leży jeszcze betonowa nawierzchnia głównego ciągu trasy. Między węzłami Brzeziny i Tuszyn wykonawcy układają już tylko nawierzchnię asfaltową, która przewidziana jest na wiaduktach i łącznicach węzłów.

Ponadto na całym budowanym odcinku A1 trwa humusowanie skarp i nasadzenia roślinności, malowanie oznakowania poziomego i montaż znaków pionowych, ustawiane są bariery energochłonne, ekrany akustyczne i ogrodzenia zabezpieczające przed wtargnięciem dzikich zwierząt na trasę. Dobiegają końca prace na przejściach dla zwierząt, wkrótce mają zacząć się nasadzenia m.in. na tym największym, górnym przejściu w rejonie Głuchowa.

Przejezdne są już natomiast wszystkie wiadukty umożliwiające bezkolizyjne krzyżowanie się z autostradą dróg o mniejszym znaczeniu.

Na autostradzie 101 w stanie Oregon powstał gigantyczny lej krasowy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gorgon

Tak ciśniecie po Strabagu, że chce kasę, a taki Budimex dostał dodatkową kasę w postaci wykonania łącznicy Gdańsk>Tuszyn w zamówieniu z wolnej ręki za chore pieniądze, to mogą kończyć miesiąc przed czasem.

G
Gość

Nie ma już koparki ,POpracowali tydzień ,to teraz dwa tygodnie będą odpoczywać.

G
Gość

I pełna destrukcja.

H
Hehe

Ty nie Ziobro, żebyś wygrażał. A na razie to nawet Ziobro nie potrafi wsadzić za kratki firmy.

Następnym razem może postrasz wujkiem co ćwiczył karate...

H
HaHa

Zaraz tacy gieroje mogą się znaleźć za kratkami misiu.

G
Gość

Zająłeś się trawnikiem na Kniaziewicza a drzewko ci uschło na Traugutta . Idź podlej resztę drzewek , bo znowu będzie pośmiewisko i kaszana .

o
oBstrukcjA

I nie reagują na pieniaczy...

H
Hehe

A w przetargach na drogi będzie zapis "100% cena", więc tu też nie podpadną.
A jak ktoś będzie chciał ich sekować to się odwołają.
Nie ta liga misiu, żebyś ich straszył opinią.

C
Czytelnik

STRABAG to tylko ze zlecania podwykonastwa zyje tam ale i tak kase dostana bo to kontrakt ryczaltowy i sa naciski z gory. Napiszcie i zainteresujcie sie jakie matactwa i przekrety tam sie dzieja, min naciaganie i tuszowanie w papierach. Ale o tym sie nie mowi, bo bylaby to zbyt duza skala ujawnionego przekretu;)

O
Odkorkować Zgierską

Teraz pora na zachodnią obwodnicę Łodzi w expressowym tempie.

t
teraz

jest dubel, przepraszam czytelników. Admin zaspał.

m
mój komentarz

Zamiast się chwalić i robić sobie reklamę, że wcześniej skończą to srabak jeszcze kasę za to woła. Nie tędy droga. Ja będąc prezesem tej firmy, to na otwarciu drogi chwaliłbym się sukcesem i mówił, że warto nas wybierać, bo robimy szybko itd. Z drugiej strony ciekawe, kiedy będą pierwsze remonty tej szosy :). A zawołanie kasy ot tak, to najwyżej może dostać ode mnie z pół obrotu na klate.

Ł
Łukassszzz28

Zamiast się chwalić i robić sobie reklamę, że wcześniej skończą to srabak jeszcze kasę za to woła. Nie tędy droga. Ja będąc prezesem tej firmy, to na otwarciu drogi chwaliłbym się sukcesem i mówił, że warto nas wybierać, bo robimy szybko itd. Z drugiej strony ciekawe, kiedy będą pierwsze remonty tej szosy :). A zawołanie kasy ot tak, to najwyżej może dostać ode mnie z pół obrotu na klate.

G
Gość

Ta sama firma i ten sam objaw , wszystko rozgrzebane ,nie widać końca robót. Na drugi raz trzeba być mądrym i brać firmy ,które nie stwarzają problemów

Dodaj ogłoszenie