Wystarczy wybrać całodobowy numer telefonu 0 801 301 309
(dzwoniąc z telefonów komórkowych nie wybiera się 0, a koszt połączenia naliczany jest według stawek operatora telefonii), by połączyć się z komputerem sterowanym głosem. Automat przedstawia się i mówi, w jakich sprawach udziela informacji. Wystarczy powiedzieć "rozkład jazdy", podać datę, linię i przystanek (automat może podpowiedzieć, jakie przystanki są na danej linii), by dowiedzieć się, o której godzinie odjedzie tramwaj czy autobus. Urządzenie rozpoznaje zadawane pytania, niekiedy prosi o ich powtórzenie, może być obsługiwane zarówno przez osoby mówiące po polsku, jak i po angielsku. Można mu także przerywać, nie ma więc konieczności wysłuchiwania długich komunikatów do końca. Na słowo "dziękuję" automat pożegna się, życząc miłego dnia.
- Podobny system działa jedynie w Warszawie - mówi wiceprezes MPK Radosław Podogrocki. - W każdej chwili dzwoniący może też uzyskać połączenie z konsultantem.
Oprócz informacji o rozkładzie jazdy można uzyskać także te o aktualnych utrudnieniach w ruchu, cenach i rodzajach biletów, przejazdach ulgowych. Można też złożyć skargę.
Utrzymywanie portalu głosowego miesięcznie kosztuje przewoźnika około 7 tys. zł, a więc mniej więcej tyle, ile pensja trzech telefonicznych konsultantów, ale z automatycznej informacji może jednocześnie korzystać sześć osób.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Piotr Gąsowski pokazuje w Polsacie drugą twarz?! Stroi fochy na młodszego kolegę
- Tak wygląda grób Krzysztofa Krawczyka tydzień przed rocznicą. Szczegół łamie serce
- Gessler bito po rękach, gdy zrobiła to przy stole! Makłowicz też wspomina katorgę
- Tak żyje po zwolnieniu z TVP. Dawno niewidziana Nowakowska przyłapana na mieście!