Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

A może pogawędka z automatem MPK?

(gb)
Automat pobiera informacje z komputera, w którym na bieżąco wprowadza się zmiany w ruchu. W każdej chwili dzwoniący może porozmawiać z prawdziwym konsultantem.
Automat pobiera informacje z komputera, w którym na bieżąco wprowadza się zmiany w ruchu. W każdej chwili dzwoniący może porozmawiać z prawdziwym konsultantem. Łukasz Kasprzak
Maszyna, która właśnie rozpoczęła pracę w MPK, nie dość, że ma miły kobiecy głos, zna odpowiedź na każde pytanie, to jeszcze nie jest tak denerwująca, jak zwykłe automatyczne sekretarki z wybieraniem tonowym.

Automat pobiera informacje z komputera, w którym na bieżąco wprowadza się zmiany w ruchu. W każdej chwili dzwoniący może porozmawiać z prawdziwym konsultantem.

Wystarczy wybrać całodobowy numer telefonu 0 801 301 309
(dzwoniąc z telefonów komórkowych nie wybiera się 0, a koszt połączenia naliczany jest według stawek operatora telefonii), by połączyć się z komputerem sterowanym głosem. Automat przedstawia się i mówi, w jakich sprawach udziela informacji. Wystarczy powiedzieć "rozkład jazdy", podać datę, linię i przystanek (automat może podpowiedzieć, jakie przystanki są na danej linii), by dowiedzieć się, o której godzinie odjedzie tramwaj czy autobus. Urządzenie rozpoznaje zadawane pytania, niekiedy prosi o ich powtórzenie, może być obsługiwane zarówno przez osoby mówiące po polsku, jak i po angielsku. Można mu także przerywać, nie ma więc konieczności wysłuchiwania długich komunikatów do końca. Na słowo "dziękuję" automat pożegna się, życząc miłego dnia.
- Podobny system działa jedynie w Warszawie - mówi wiceprezes MPK Radosław Podogrocki. - W każdej chwili dzwoniący może też uzyskać połączenie z konsultantem.
Oprócz informacji o rozkładzie jazdy można uzyskać także te o aktualnych utrudnieniach w ruchu, cenach i rodzajach biletów, przejazdach ulgowych. Można też złożyć skargę.
Utrzymywanie portalu głosowego miesięcznie kosztuje przewoźnika około 7 tys. zł, a więc mniej więcej tyle, ile pensja trzech telefonicznych konsultantów, ale z automatycznej informacji może jednocześnie korzystać sześć osób.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany