Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

46 pojedzie po nowych torach. Chcą ratować linię za pieniądze UE

(jaz)
Bolączką linii są mijanki, na których najczęściej dochodzi do wykolejeń.
Bolączką linii są mijanki, na których najczęściej dochodzi do wykolejeń. Jacek Zemła
Około 200 mln zł ma kosztować kompleksowa modernizacja linii tramwajowej nr 46 z Łodzi do Ozorkowa. Tyle potrzeba na wymianę torów i trakcji elektrycznej oraz zakupienie nowego taboru. Zamierzenia te zostaną zrealizowane, o ile projekt dofinansuje Unia Europejska. Na razie wiadomo, że samorządy chcą aplikować o pieniądze i robić wszystko, aby linia dotrwała do czasu ewentualnego remontu.

- Plany są takie, żeby do przyszłego roku przygotować dokumentację techniczną, a w kolejnym aplikować o pieniądze - mówi Adam Kacprzycki, kierownik Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu. - Realnie patrząc, remont mógłby się zacząć w roku 2015 lub 2016. Wszystkie gminy, przez które przebiega linia 46, są za jej dalszym funkcjonowaniem.

Tramwaje przewożą codziennie kilka tysięcy osób, dowożą do Łodzi mieszkańców Ozorkowa, Zgierza, a także gminy Ozorków i gminy Zgierz. Stan linii jest fatalny, obsługujące ją MPK od kilku miesięcy rozważa wprowadzenie na tej trasie ograniczenia prędkości. Bardzo często dochodzi do wykolejeń, wagony niebezpiecznie kołyszą się na krzywych torach.

- Chodzi o bezpieczeństwo, którego przy tak złym stanie infrastruktury technicznej nie jesteśmy w stanie zagwarantować - tłumaczy Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - Jednak linia jest na bieżąco konserwowana i utrzymywana w stanie zdatnym do eksploatacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany