reklama

46 nowych Solarisów wyjechało po raz pierwszy na trasy. Kursują na liniach 50, 70,75,86 i Z2.

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Zaktualizowano 
Na ulice Łodzi wyjechały dzis po południu po raz pierwszy fabrycznie nowe, niskopodłogowe i klimatyzowane autobusy Solaris Urbino. Nowością są panele fotowoltaiczne zamontowane na dachach 20 autobusów. Pozwolą one na oszczędności w paliwie.

Nowy tabor trafił zarówno do zajezdni Nowe Sady, jak i do zajezdni Limanowskiego. Pierwsza z nich otrzymała 20 przegubowców i 14 autobusów krótkich, a druga 12 autobusów krótkich. Łącznie tabor łódzkiego MPK wzbogacił się o 46 nowych pojazdów.
Przegubowe Urbino 18 mogą pomieścić 135 pasażerów, w tym 38 na miejscach siedzących.

Natomiast modele Urbino 12 (bez przegubu) mogą pomieścić 85 pasażerów, z czego 26 znajdzie miejsca siedzące. Wszystkie autobusy są w całkowicie niskopodłogowe, wyposażone zostały w automaty biletowe i klimatyzację, a na dachach 20 z nich zamontowano panele fotowoltaiczne. Będą one zasilać w prąd takie urządzenia, jak kasowniki czy biletomaty i tym samym zmniejszą zapotrzebowanie na prąd, który standardowo wytwarzany jest w autobusach przez pracujący silnik spalinowy.

MPK-Łódź zdecydowało się po raz kolejny na formę wynajmu Solarisów. Oznacza to, że autobusy przez cały czas będą własnością producenta, a łódzki przewoźnik będzie je eksploatował. Dzięki dziesięcioletniej umowie najmu Spółka zna koszty utrzymania pojazdów i ma pewność, że dostawca zagwarantuje ich utrzymanie w sprawności technicznej oraz cykliczne serwisowanie przy użyciu oryginalnych części. Po dziesięciu latach MPK będzie mogło odkupić autobusy za tzw. wartość końcową, ale nie musi korzystać z tej opcji. Umowa na dziesięcioletni najem autobusów wraz z ich serwisowaniem opiewa na ponad 125 mln zł brutto.

Wprowadzenie do ruchu nowego taboru pozwoli na stopniowe wycofywanie najbardziej wysłużonych autobusów. Na pierwszy ogień do likwidacji przeznaczone zostaną ostatnie już we flocie MPK Jelcze Vero oraz nieco większe Jelcze Mastero. Niebawem znikną także z naszych ulic wyjątkowo nielubiane przez pasażerów pojazdy marki Volvo zwane „akwariami“ z powodu wody zbierającej się pomiędzy szybami.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Antysemita

Przywrócić ikarusy do służby natychmiast !

M
Marek Koń Dyspozytor
2019-07-21T01:07:55 02:00, m:

jechalem 86 przy kaliskim fajne autobusy pachnie jeszcze plastykiem dobra klimatyzacja tylko dlaczego taka slaba amortyzacja nowe a trzesie bardzo na lodzkich drogach...,

Zawieszenie jak i cały autobus jest w niskiej wersji budżetowej to samo dotyczy miniaturowych marki Isuzu.

K
Kws®

Będzie mi brakowało wodnych autobusów :-) szczególnie w upalne dni

C
Ciekawski

A czy aby przetarg był transparentny, czy taki jak na jednotrybunowy stadion dla ŁKS???

m
m

jechalem 86 przy kaliskim fajne autobusy pachnie jeszcze plastykiem dobra klimatyzacja tylko dlaczego taka slaba amortyzacja nowe a trzesie bardzo na lodzkich drogach...,

Dodaj ogłoszenie