Mają to być składy dwukierunkowe (kabina motorniczego z obu końców tramwaju), niskopodłogowe i składające się z trzech członów połączonych przegubami. Ich długość powinna wynosić 26 - 28 metrów, a wnętrze ma pomieścić około 150 pasażerów. Składy służyłyby przede wszystkim do obsługi trasy W-Z, czyli nowej trasy z Retkini na Olechów, która gotowa ma być w 2015 roku. Otwarcie kopert z ofertami ma nastąpić 10 grudnia.
- Przygotowujemy się już do obsługi trasy W-Z, która ma być oddana do użytku w 2015 roku. - Zakup jednego nowego tramwaju niskopodłogowego to wydatek około 8, 10 mln zł - mówi Sebastian Grochala z MPK. - Chcemy zaoszczędzić, kupując składy używane. To, że mogą one mieć ponad 20 lat, nie jest dla nas ważne. Najistotniejszy jest ich stan techniczny. Nie kupimy tramwajów, które zostały wycofane z ruchu. Chcemy modele, które stale były eksploatowane.
MPK nie ukrywa, że myśli o zakupie składów z Niemiec. Po Łodzi jeździ obecnie 14 takich wagonów, między innymi modele GT6 i GT7, które MPK przejęło od likwidowanych spółek podmiejskich.
Przewoźnik chciałby, aby nowe tramwaje były podobne do tych jeżdżących już po Łodzi, bo część pracowników technicznych oraz motorniczych jest z nimi zaznajomiona.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Szpak pokazał swojego towarzysza. Połączyła ich miłość od pierwszego wejrzenia
- Tomaszewska i Sikora spacerują z wózkiem. Wydało się, co ich łączy! [ZDJĘCIA]
- Urbańska obnaża się przed młodzieżą w sieci. Nie jesteście na to gotowi [ZDJĘCIA]
- Była naszą olimpijską królową. Dziś Otylię Jędrzejczak trudno rozpoznać [ZDJĘCIA]