22 pesy na trasę W-Z. Tramwaje nowe i z odzysku

(mr)
Przez najbliższe trzy lata do zakładu techniki MPK trafią 44 wagony 805 i przejdą gruntowny remont. Krzysztof Szymczak
Jeszcze w tym miesiącu łódzkie MPK podpisze umowę z bydgoską firmą Pesa na dostawę 22 nowoczesnych tramwajów do obsługi modernizowanej trasy W-Z.

– Pozostało tylko uzgodnić kolorystykę wnętrza wagonów – informuje Zbigniew Papierski, prezes MPK. – W listopadzie podpiszemy także umowę z Ministerstwem Infrastruktury na dofinansowaniu zakupu wagonów.

Koszt kontraktu to 160 mln zł, a resort zarezerwował 60 mln zł. Ale MPK zapowiada, że będzie się ubiegać o zwiększenie dotacji do 85 procent. Resztę kosztów ma pokryć kredyt z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.

Tramwaje, na dostawę których MPK rozstrzygnęło przetarg, to model swing. Tego typu wagony kursują już w Warszawie, Toruniu, Szczecinie, i Gdańsku. Są niskopodłogowe, klimatyzowane, zostaną wyposażone w biletomaty. Są podobne do kursujących po ŁTR niskopodłogowych pes. Przejścia między siedzeniami mają być jednak szersze, bo pasażerowie skarżyli się, że jest ciasno.
Pierwszy wagon przyjedzie w sierpniu przyszłego roku, a wszystkie dotrą do października, kiedy to wyjadą na trasę linii 10. Częstotliwość kursowania wyniesie 7,5 minuty.

Oprócz zakupu nowego taboru MPK modernizuje stary. Kupiło czternaście trzydziestoletnich niemieckich wagonów. Pierwszy z nich przeszedł już gruntowny remont, na trasy wyjedzie w styczniu przyszłego roku. Co roku będą przybywały dwa, trzy zmodernizowane wagony.
– Ze starego tramwaju zostało tylko tzw. pudło, wymieniliśmy aparaturę, instalację, napęd, drzwi, okna. W środkowej części wmontowany został niskopodłogowy człon – mówi Dariusz Domański z działu techniki MPK.

Pracownicy „Biedronki” nie chcą pracować w niedziele

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jacek1
zeby tak w domu ci smierdzialo
w
wojas
coś brzydszego od zdanoskiej no może twoja lodzia
jak i ty
m
marianek
są brzydkie i śmierdzą
w
wojas
na linie 10-tki dać te odmłodzone trzydziestolatki chlube MPK i zdanoskiej która upiększa Łódz razem z Nitą dzisiaj w tvn24 jaja sobie robili z przystanków na ul. warszawskiej 80cm przestrzeni zagrodzonej barierką dla pasażerów nie mówiąc o matkach z wózkiem. gdzie ci zatwierdzający te plany mają,rozum jeśli go mają. to są ludzie nity i zdanoskiej. Byle co samo dno
Ł
Łodzianin do MPK
A co z torowiskiem od skrzyżowania Śmigłego Rydza z Dąbrowkiego (fatalny stan ) do Rzgowskiej, dlaczego tam swing nie będzie jeździł??? Co to za przywileje do trasy "WU ZET" .Trasa Dąbrowa do ul.Szczecińska to jedna z najdłuższych tras i tym ludziom należy się wygodnie podróżować.
A
Administrator
Po tej modyfikacji Duewaga M8C, przodo-tyły wyglądają jak wąski szczur. Starsza wersja lepiej wyglada i jako jedyne tramwaje w łodzi mają rolki (filmy) kierunkowe.
m
milo
wykorzystanie przestrzeni w tych tramwajach to porażka najlepiej dla oszczędności niech zlikwidują miejsca siedzące i ludzie będą jeździć jak sardyny poupychani na stojąco , jedno dwa miejsca co jakiś czas i do tego stojący nie ma się u góry czego trzymać to jest właśnie ta nasza polska myśl techniczna takich mamy dobrze wykształconych inżynierów , wystarczy sięgnąć pamięciom do ikarusów ile było miejsc siedzących i do tego miękkich nie jak teraz na deskach się siedzi że dupa odpada po 20min, ale nam się poprawiło
s
swing
będzie tylko nowa linie 10 obsługiwać
.
teraz ładniejszy ten tramwaj
m
marianek
są brzydkie i smierdzą
Dodaj ogłoszenie