Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

2020 rok był fatalny dla turystyki w Łodzi. Podsumowanie!

Piotr Jach
Piotr Jach
Letnie miesiące były krótkim oddechem od pandemii. Wtedy też zwiększył się w mieście ruch turystyczny.
Letnie miesiące były krótkim oddechem od pandemii. Wtedy też zwiększył się w mieście ruch turystyczny. Grzegorz Gałasiński
Łódzka Organizacja Turystyczna podsumowała ruch turystyczny w minionym 2020 roku.

Jak łatwo się domyślić – liczby nie zachwycają. Pandemia oraz związane z nią obostrzenia zatrzymały ludzi w domach, spadło zainteresowanie podróżowaniem lub choćby wypadami turystycznymi. Nikogo zapewne nie zdziwi, że – opierając się na liczbie odwiedzin Łódzkiej Informacji Turystycznej przy ul. Piotrkowskiej 28 – miesiącami, w których najchętniej odwiedzano Łódź w 2020 r. były luty (miesiąc przed ogłoszeniem epidemii w naszym kraju) oraz lipiec i sierpień (gdy po częściowym poluzowaniu obostrzeń na krótko rozkwitła turystyka krajowa). Łącznie ŁIT odwiedziło w ub.r. 24 750 podróżujących – nieco ponad 22 tysiące Polaków i 2 750 obcokrajowców, wśród których największą grupę stanowili Niemcy (22%). Dla porównania – Dla porównania – w 2019 r., który był dla łódzkiej turystyki jak na razie rekordowy, informacja turystyczna w Łodzi zanotowała 47 tys. wizyt.

- 2020 był rokiem pełnym wyzwań i zmian, które niewątpliwie zapadną nam w pamięci. Sektor turystyczny zmierzył się z ogromnymi trudnościami. Niestety, podróżowanie nie było w tym czasie priorytetem – mówi Tomasz Koralewski prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

Bardzo ucierpiały na pandemii łódzkie hotele. Nawet w miesiącach, w których pozostawały otwarte dla wszystkich lub tylko dla podróżujących w celach służbowych, ich obłożenie spadło do 30,5% i było o ponad połowę mniejsze niż w 2019 r. Liczba zorganizowanych w Łodzi różnych wydarzeń związanych z turystyką biznesową (konferencji, kongresów, targów, wystaw, wydarzeń korporacyjnych itp.) zmalała o 81% w stosunku do roku 2019. Liczba ich uczestników spadła o 83%.

W miesiącach letnich Łódzka Organizacja Turystyczna zorganizowała kilka podróży prasowych, które zaowocowały promocją miasta na łamach krajowych i zagranicznych czasopism, na antenach telewizyjnych oraz w mediach społecznościowych. Dwukrotnie zawitał do Łodzi Dzień Dobry TVN, realizując tutaj dwa odcinki podróżniczej serii „Do zobaczenia”. Pozytywne materiały o mieście opublikowały: polski „National Geographic Traveler”, „Frankfurter Allgemeine Zeitung” i „Ukraińska Prawda”. Brytyjski „The Guardian” umieścił Łódź na liście 21 miejsc polecanych do odwiedzenia w 2021 r. w Europie. Dziennikarze „The First News” wskazali nasze miasto wśród 10 najciekawszych w Polsce.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany