Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

2014: Rok handlowych rekordów w branży samochodowej

AIP
FOT. WOJCIECH GODOROWSKI/POLSKAPRESSE i KEYSTONE/Sandro Campardo
Sprzedaż aut w 2014. Mówi się, że zwycięzca jest jeden. Ale w branży samochodowej rynek został podzielony na segmenty i okazuje się, że liderów może być wielu.

Życzenia na DZIEŃ DZIADKA I BABCI. Wierszyki dla babci i dziadka

Wiersze dla babci i dziadka 2015

Wierszyki na Dzień Babci i Dziadka

Po raz kolejny rynkowy sukces odnotowała Skoda. Czeska firma wchodzi w rok 2015 jako zdecydowany lider polskiego rynku z liczbą 43 268 zarejestrowanych nowych samochodów wszystkich typów.

Kto jest liderem?

Z opinią tą polemizuje Toyota, powołując się na dane w segmencie aut osobowych oraz opinie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, który przy ocenie aut wybieranych przez Polaków stwierdza, że: "należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu, nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut". Przy takiej interpretacji mamy na pierwszym miejscu Toyotę z 12,5 tys. aut, na drugim Skodę z 12,3 tys. i na trzecim Opla z 11,4 tys. aut osobowych. W pierwszej piątce znajduje się jeszcze Volkswagen i Kia. Najlepszym wynikiem sprzedaży od 2008 roku zakończył miniony rok Opel.

Popularna Astra

W Polsce znalazło nabywców aż 28 038 nowych pojazdów tej firmy, co oznacza ponad 41-proc. wzrost. Wynik ten pozwolił zwiększyć udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 t aż o 1,55 punktu procentowego do 7,53 proc. - Najpopularniejszym modelem była Astra, która znalazła 8798 nabywców, czyli o ponad 16 procent więcej niż rok wcześniej, kiedy to Polacy kupili 7553 sztuki tego modelu - stwierdza Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motor Poland. IBRM SAMAR stwierdza, że w 2014 roku klienci indywidualni najchętniej kupowali Opla Corsę, za którym uplasowały się dwa modele Toyoty: Yaris i Auris. Pierwszą piątkę zamyka Dacia Duster. Jak widać Polacy wybierali głównie pojazdy z segmentu aut małych lub klasy niższej średniej.

Rekordowe wzrosty

W segmencie premium pierwszą trójkę tworzą firmy BMW, Audi i Mercedes. W segmencie tym zwraca uwagę wzrost sprzedaży Infiniti, który wyniósł aż 150,6 proc. - Powodem tego sukcesu jest znakomite przyjęcie przez rynek modelu Q50, szczególnie w wersji z napędem hybrydowym o mocy bliskiej 400 KM i z napędem na cztery koła - stwierdza Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska. - Auto to stało się realną alternatywą dla niemieckich popularnych modeli samochodów: BMW 3, Mercedesa C-Classe oraz Audi A4.

Księgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.pl

Księgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany