Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

10 sportowych klasyków ze zbyt słabymi silnikami [GALERIA]

Marcin Lewandowski
Marka Berkeley pojawiła się w 1956 roku. To przedsięwzięcie podjął Charles Panter, właściciel firmy zajmującej się produkcją przyczep kempingowych. Wykorzystując żywice poliestrowe wzmacniane włóknem szklanym stworzono autko o wyjątkowo lekkim nadwoziu. Pod maską umieszczono zaś równie lekki, co mały silniczek – dwusuwowego boksera o pojemności 0,32 litra i mocy 15 KM. Po roku dość nędznej sprzedaży (163 szt.) zastosowano silnik o mocy 18 KM.
Marka Berkeley pojawiła się w 1956 roku. To przedsięwzięcie podjął Charles Panter, właściciel firmy zajmującej się produkcją przyczep kempingowych. Wykorzystując żywice poliestrowe wzmacniane włóknem szklanym stworzono autko o wyjątkowo lekkim nadwoziu. Pod maską umieszczono zaś równie lekki, co mały silniczek – dwusuwowego boksera o pojemności 0,32 litra i mocy 15 KM. Po roku dość nędznej sprzedaży (163 szt.) zastosowano silnik o mocy 18 KM. materiały producentów
Odpowiednio dużej mocy nigdy dość. Na szczęście współczesne samochody sportowe są już wystarczająco mocne, by spełnić oczekiwania większości nabywców. Kiedyś było z tym znacznie gorzej, ale i wówczas były samochody, które pod maską miały zbyt mało mocy nawet, jak na ówczesne standardy.

Przygotowaliśmy zestawienie rasowo wyglądających klasyków, którym brakowało koni mechanicznych pod maską. Nawet skromne 50-60 KM wystarczało do codziennej jazdy.

Rozczarowanie przychodziło, gdy kierowca postanowił sprawdzić, czy w coupe drzemie sportowy duch - nierzadko szeroko omawiany w materiałach reklamowych, gdzie nie brakowało też zdjęć wyczynowej wersji modelu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: 10 sportowych klasyków ze zbyt słabymi silnikami [GALERIA] - Motofakty

Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany