Dwa wagony zostały połączone specjalną klatką - przestrzenią pasażerską, pod którą nie ma silników ani wózka jezdnego. Dzięki takiej konstrukcji dało się zyskać jedno wejście do składu bez stopni, obniżone do poziomu przystankowych peronów.
- Wybudowanie jednego takiego wagonu kosztuje około 3 mln zł, wersja z klimatyzacją byłaby droższa o pół mln zł - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Zakup nowego tramwaju to wydatek około 6 mln zł. Wydaje się więc, że przebudowa starych tramwajów jest dla nas lepszym rozwiązaniem.
Trójczłonowy tramwaj o długości 28 m może pomieścić 209 pasażerów. Posiada klimatyzację, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej. Jeśli sprawdzi się w mieście, MPK odkupi od Poznania dokumentację i od przyszłego roku rozpocznie montaż wagonów w Łodzi we własnych warsztatach przy ul. Tramwajowej. Zakłada się, że w ciągu roku mogłoby zostać zbudowanych 20 tramwajów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ile dać na komunię? Roksana Węgiel komentuje. Wspomniała o kopertach pieniędzy
- Skrzynecka WYLECI z "TTBZ"?! Mamy sensacyjne przecieki: "NIKT JEJ TAM NIE CHCE"
- Rafał Mroczek pije kawkę w basenie na Bali. Wiemy, ile nowożeńcy zapłacili za nocleg
- Kubicka na ostatniej prostej przed porodem. Takiej jej jeszcze nie widzieliście