Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z dwóch starych tramwajów będą robić jeden nowoczesny? [zdjęcia, film]

(gb)
Środkowa część trójczłonowego tramwaju ma wejście bez stopni.
Środkowa część trójczłonowego tramwaju ma wejście bez stopni. Łukasz Kasprzak
Od piątku przez miesiąc po łódzkich torach kursować będzie wypożyczony z Poznania tramwaj Moderus Beta. Choć na pierwszy rzut oka wygląda nowocześnie, to zbudowany został z dwóch starych tramwajów firmy Konstal. Takie same od lat jeżdżą po Łodzi.

Dwa wagony zostały połączone specjalną klatką - przestrzenią pasażerską, pod którą nie ma silników ani wózka jezdnego. Dzięki takiej konstrukcji dało się zyskać jedno wejście do składu bez stopni, obniżone do poziomu przystankowych peronów.

- Wybudowanie jednego takiego wagonu kosztuje około 3 mln zł, wersja z klimatyzacją byłaby droższa o pół mln zł - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Zakup nowego tramwaju to wydatek około 6 mln zł. Wydaje się więc, że przebudowa starych tramwajów jest dla nas lepszym rozwiązaniem.

Trójczłonowy tramwaj o długości 28 m może pomieścić 209 pasażerów. Posiada klimatyzację, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej. Jeśli sprawdzi się w mieście, MPK odkupi od Poznania dokumentację i od przyszłego roku rozpocznie montaż wagonów w Łodzi we własnych warsztatach przy ul. Tramwajowej. Zakłada się, że w ciągu roku mogłoby zostać zbudowanych 20 tramwajów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany