Nowa władza chciała koniecznie przypodobać się robotnikom, toteż ceny biletów skalkulowano na śmiesznie niskim poziomie, a czterech na pięciu pasażerów miało prawo do ulgi. To powodowało jednak permanentne niedoinwestowanie MPK.
Wyeksploatowany przedwojenny i poniemiecki tabor wymagał ciągłych napraw, tory były w bardzo złym stanie. Często dochodziło do awarii, a widok przeładowanych tramwajów był zupełnie normalny.
Pierwszą linią zbudowaną od podstaw w powojennej Łodzi była trasa na Stoki.**Oddana została do użytku 24 grudnia 1948 roku. **
Szyn na budowę tej linii użyczyły PKP. Przedłużono także o kilka przystanków linie na Dąbrowę, Doły. Poważną inwestycją była także budowa krańcówki linii podmiejskich przy ul. Północnej. 22 lipca 1950 roku na trasę wyruszyły pierwsze nowe wagony "jedenastki". Były to składy typu 2N1 i 2N2 oraz doczepne 2ND. Łącznie w latach 50. trafiło ich do Łodzi blisko 160, co pozwoliło wycofać
z eksploatacji najstarsze przedwojenne tramwaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?