Ruch w regionie łódzkim jest duży, bo krzyżują się tu główne trasy z północy na południe oraz ze wschodu na zachód. Przez region przejeżdżają setki pociągów z kruszywem na budowę dróg, węglem czy kontenerami. Największymi klientami w mieście są Dalkia Łódź, gdzie dostarczany jest węgiel i biomasa oraz fabryki koncernów Siemens i BSH. Kilka tygodni temu przez teren łódzkiego oddziału przejeżdżał pionierski pociąg transportujący 41 kontenerów... z Chin do Niemiec.
Nad przejazdem pociągów całą dobę czuwają dyspozytorzy. To właśnie ich nowe skomputeryzowane centrum dowodzenia zyskało najwięcej na zmianach.
- W ostatnim czasie dokonaliśmy olbrzymiego skoku technologicznego - mówi dyr. Tomasz Abramczyk. - Teraz podstawowym narzędziem pracy są komputery, dawniej wystarczał telefon i zeszyt.
Lokomotywy mają nadajniki GPS. Dzięki nim i rozbudowanemu systemowi komputerowemu dyspozytorzy wiedzą, jaką każdy pociąg jedzie trasą, gdzie aktualnie jest, co wiezie, a nawet kto jest maszynistą. Mapa układu linii kolejowych z ruchem pociągów towarowych wyświetlana jest na gigantycznych monitorach, a centralna dyspozycja przypomina wieżę kontroli lotów, jakie znajdują się na lotniskach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"